- Generelt
TL Smart Homes
C/O Thomas Lauth
Bøgevænget 2
9631 Gedsted
Danmark
TLF: +45 44 18 55 78
Mail adresse: support@tlsmarthomes.dk
Bank
TL Smart Homes benytter Lunar Bank (SWIFT-code: LUNADK22)
Registreringsnummerr: 6695
Kontonummer: 1000417536
IBAN-Kontonummer: DK0866951000417536
I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt, eller udskudt leveringstid, bestræber TL Smart Homes sig på, så hurtigt som muligt at informere kunden herom, og finde en passende løsning.
Prisfejl
I tilfælde af priser åbenlyst behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er TL Smart Homes ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
- Betaling
TL Smart Homes betalingsløsninger:
- Mobilepay
- Bankoverførsel
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesretten.
Betalingen for dit køb vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes, eller det virtuelle produkt er oprettet. Med mindre andet er aftalt, eller fremgår af din ordre.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)
TL Smart Homes benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder at dine data er sikre, og derfor ikke kan læses af andre udefrakommende.
TL Smart Homes egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
- Fragt/Levering
TL Smart Homes fragtløsninger:
- Postnord, Privat omdeling
- Postnord, Valgfrit udleveringssted
- GLS – Privat omdeling
- GLS – Pakkeshop
- DAO – Direkte omdeling
- DAO – Pakkeshop
Fragten bliver beregnet ud fra vægt.
Du kan vælge at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager, og hele vejen hjem til dig.
- Fortrydelsesret
Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Har du bestilt flere forskellige varer i samme køb, og de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give mig besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan gøre dette ved at oprette en sag på min konto ved at klikke her, eller ved at klikke her, hvis du ikke har oprettet en konto. Virker linkene ikke benyt da denne standard formular og returner den til fortryd@tlsmarthomes.dk eller pr brev til:
TL Smart Homes
C/O Thomas Lauth
Bøgevænget 2
9631 Gedsted
Danmark
Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte at modtage varen, uden samtidig at give mig besked.
Ønske om brug af fortrydelsesretten skal meddeles mig senest 14 dage efter leveringen.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos mig i samme ordre, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Dette gælder dog ikke for gavekort eller bundles bestående af flere varer. Bundles anses som én samlet vare. Hvis du ønsker at fortryde købet af et produkt i et bundle, må du således fortryde købet af hele dit bundle, og sende alle varerne retur.
Når du foretager en bundle-ordre, vil det fremgå af indkøbskurven og din faktura.
OBS: Du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du kun fortryder dele af dit køb.
Returnering ved brug af din fortrydelsesret
Når du har givet mig besked om, at du vil fortryde dit køb, og har modtaget bekræftelse fra mig, har du 14 dage til at sende varen retur.
Du afholder selv udgifterne ved returnering af pakken, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan dog bestille en returlabel hos mig, når du opretter din fortrydelsessag. Derved, hæfter jeg, hvis der opstår en skade under transporten.
Pakken skal sendes med omdeling til min adresse, jeg anbefaler PostNord, GLS eller Dao. Pakker leveret til pakkeshop eller pakkeboks vil ikke blive afhentet.
Pakker over 20 kg kan ikke returneres med normal pakkepost. Vejer pakken over 20 kg, anbefaler jeg at du benytter PostNord Groupage (storpak).
Varer der ikke er omfattet fortrydelsesretten
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
- Køb foretaget som erhvervsdrivende
- Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på
- Digitale licenser
Særlige betingelser for konfiguration af PC
Ved returnering af en specialbygget PC med personlige specifikationer vil monteringsgebyret på 400 kr. ikke blive refunderet.
Ved aktivering af en licens accepterer du, at fortrydelsesretten bortfalder.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del, eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til TL Smart Homes at vurdere varens stand.
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker jeg det beløb, du hæfter for. Jeg refunderer alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet, herunder leveringsomkostninger, dette gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform end hvad jeg tilbyder. Varen skal være mig i hænde senest 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget bekræftelse om, at du ville gøre brug af din fortrydelsesret. Jeg tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt. Hvis du returnerer din vare i min butik, er der ingen kontantudbetaling ved fortrydelse.
Jeg kan tilbageholde betalingen, indtil jeg har modtaget varen, medmindre du sender mig dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes retur til:
TL Smart Homes
C/O: Thomas Lauth
Bøgevænget 2
9631 Gedsted
Danmark
- Reklamationsret
Når du handler hos mig som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Gældende fra købs dato’en.
Du bedes oprette en reklamationssag eller kontakte mig, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, vil det betyde, at du enten kan få repareret, ombyttet varen, pengene tilbage, eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Der skal reklameres inden for “rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Ved reklamationssager kan der forekomme et testgebyr på 125 kr. pr. halve time inkl. Moms (dog maks. 250 kr. inkl. Moms), hvis det indsendte produkt testes fejlfrit, eller det konstateres at reklamationsretten ikke er gældende pga. at varen har lidt fysisk overlast, væske skade eller på anden måde er blevet behandlet i uoverensstemmelse med producentens forskrifter.
Husk derfor altid selv at teste, om fejlen kan skyldes programmer, drivere eller andet, som ikke oprindeligt var installeret på produktet.
Jeg tester alle maskiner ved hjælp af en ny installation af styresystem, og nyeste passende drivere. Testgebyret beregnes på baggrund af tid brugt i forbindelse med test og fejlsøgning.
Varens stand ved reklamation
Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt originalt tilbehør, f.eks. kabler, læsbare medier og lignende, som er knyttet til det produkt, der reklameres over.
Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, installation af tredjepartssoftware eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.
OBS: Husk at tage en kopi/backup af samtlige af dine data.
TL Smart Homes kan ikke gøres ansvarlig for tabt data, og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af TL Smart Homes måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
TL Smart Homes
C/O Thomas Lauth
Bøgevænget 2
9631 Gedsted
Danmark
TLF: +45 44 18 55 78
Mailadresse: support@tlsmarthomes.dk
Reklamationer modtages ikke, hvis disse er sendt på efterkrav. Eller ikke bliver leveret direkte til vores adresse.
Du kan bestille retur label ved mig.
Bemærk, at der ydes 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder
- Privatlivspolitik
Ønsker du at læse vores privatlivspolitik kan det gøres her
- Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support@tlsmarthomes.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse indgives til:
Nævnenes Hus
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg
– via Klageportalen for Nævnenes Hus: www.naevneneshus.dk
Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive min e-mail adresse support@tlsmarthomes.dk.